Παρουσιάσεις των Project - Case Studies

Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ λυκείου παρουσίασαν τις εργασίες τους των Project/Case Studies την Τετάρτη, 26 Απριλίου και την Πέμπτη, 27 Απριλίου αντίστοιχα. Οι εργασίες Case Studies κινούνται γύρω από έναν προβληματισμό επιστημονικής φύσης, για τον οποίο δεν υπάρχει μία μόνο προφανής απάντηση. Ο προβληματισμός αυτός αναδύεται μέσα από μία αληθοφανή ιστορία και οι μαθητές καλούνται να αποφασίσουν μόνοι τους για τη λύση, υποστηρίζοντας την άποψή τους με επιχειρήματα. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει φυσικά την σε βάθος ενασχόληση με το θέμα και την αναζήτηση στοιχείων από το ίδιο το Case Study αλλά και από τη σχετική βιβλιογραφία. Τα προφανή οφέλη πέρα από την ίδια τη γνώση, είναι η όξυνση της κριτικής σκέψης, η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, η ανάδειξη των θετικών επιστημών (STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics) και η προώθηση της εικόνας της γυναίκας ως επιστήμονα και επιχειρηματία, μιας που στην πλοκή των περισσότερων υποθέσεων εμφανίζονται γυναίκες σε τέτοιους ρόλους.

Τα Case Studies αποτελούν μία μέθοδο διδασκαλίας των θετικών και όχι μόνο επιστημών, που έχει αποδείξει την αξία της σε διάφορα πανεπιστήμια του εξωτερικού, με πρώτο εκείνο του Harvard. Εδώ και χρόνια και πρώτα στην Ελλάδα, τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη, σε συνεργασία με τον αμερικανικό εκπαιδευτικό οργανισμό StageLearn, εφαρμόζουν τα Case Studies στο πλαίσιο του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών (Project) της Α΄ και Β΄ Λυκείου.

Οι εργασίες που παρουσιάστηκαν ήταν οι ακόλουθες:

 Στην Α΄ Λυκείου

Θεματική Ενότητα: Τεχνολογία και Ανάπτυξη

  • Εκτύπωση 3D: Έτοιμη για Δόντια;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Θ. Κατσικαρίδης
    • Μαθητές: Ξ. Αντωνάρας, Μ. Παπαδόπουλος, Κ. Παπαναστασίου, Σ. Προκοπίου, Ν. Τοσουνίδης, Β. Τσώνης
  • Μήπως Περνάς τη Ζωή σου Κοιμώμενος;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Σ. Σαραντίδης
    • Μαθητές: Θ. Φεσατίδου, Κ. Ξενοπούλου, Η. Σακάλογλου, Β. Τριανταφύλλου
  • Μπορούν τα Κινητά Τηλέφωνα να Προκαλέσουν Καρκίνο;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Θ. Τσιρανίδης
    • Μαθητές: Κ. Κουτρούλης, Δ. Στάγκος, Λ. Παπαδημητρίου, Μ. Ψαθάς

Θεματική Ενότητα: Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη

  • Δεν τα Θέλουμε ούτε τα Πετάμε
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Ι. Χατζηζήσης
    • Μαθητές: Ανδρεάδης Παναγιώτης, Γκύζης Γεώργιος
  • Η Διαχείριση του Υδραργύρου σε Αλιευτικές Επιχειρήσεις του Ομάν
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Μ. Παπαθανασίου
    • Μαθητές: Ν. Συμεωνίδου, Λυδία, Ν. Χρυσικός

 

Στη Β΄ Λυκείου

Θεματική Ενότητα: Τεχνολογία και Ανάπτυξη

  • Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας: μία Ισχυρή Απόφαση
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Λ. Μαζαράκης
    • Μαθητές: Ν. Αζούδης, Κ. Αθανασόπουλος, Ρ. – Λ. Αλεξανδρίδης, Β. Νανάς
  • Ο Εγκέφαλός μου με Έκανε να το Κάνω…
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Σ. Σαραντίδης
    • Μαθητές: Δ. Θεοδώρου-Αναγνώστου, Ε. Καραθόδωρου, Ν. Κηπουρός, Η. Πηλιανίδης, Ρ. Τσιάμης, Ά. Φωκά

Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη

  • Ανεμογεννήτριες;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Θ. Κατσικαρίδης
    • Μαθητές: Βαλαγιάννης Μάνος, Βέργης Γρηγόρης, Κουντουράκης Σοφοκλής, Πεντούσης Πάρις
  • Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και οι χώρες που βρίσκονται σε χαμηλό υψόμετρο
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Μ. Παπαθανασίου
    • Μαθητές: Ά. Βράνη, Κ. Βουζουλίδου, Κ. Μαντατζή
  • Υπέρ ή κατά της ΒΡ;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Ι. Χατζηζήσης
    • Μαθητές: Π. Διαμαντής, Σ. Μαυρομάτης