Webinar Προγραμματιστικής Σκέψης και Αλγοριθμικής Λογικής

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 4 Απριλίου το Webinar Προγραμματιστικής Σκέψης και Αλγοριθμικής Λογικής, το οποίο ήταν αφιερωμένο στον Alan Turing, τον «Πατέρα της Τεχνητής Νοημοσύνης».

Webinar Προγραμματιστικής Σκέψης και Αλγοριθμικής Λογικής

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 4 Απριλίου το Webinar Προγραμματιστικής Σκέψης και Αλγοριθμικής Λογικής, το οποίο ήταν αφιερωμένο στον Alan Turing, τον «Πατέρα της Τεχνητής Νοημοσύνης».

Οι μαθητές γνώρισαν τη ζωή και το έργο του σπουδαίου αυτού επιστήμονα και την τεράστια συμβολή του στην επιτυχή έκβαση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Turing σχεδίασε και υλοποίησε την πρώτη «ευφυή» μηχανή που αποκρυπτογραφούσε δυναμικά τα μηνύματα της μηχανής «Enigma» των Ναζί.

Οι μαθητές γνώρισαν επίσης τη σημασία της ερευνητικής του εργασίας «Can Machines Think?» που έγραψε το 1950, διατυπώνοντας πότε μία μηχανή θα μπορούσε να αποκαλείται ευφυής και εμπνέοντας εκατοντάδες ερευνητές, πανεπιστήμια και τεχνολογικούς κολοσσούς στο πέρασμα των δεκαετιών να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μηχανές που μπορούν να σκεφτούν.

Οι μαθητές μέσα από προγραμματιστικές δραστηριότητες και τη δημιουργία παιχνιδιών έμαθαν πώς μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να λειτουργήσει στο μέλλον για το κοινό καλό. Συγκεκριμένα, οι μικροί μαθητές της Δ΄ και Ε΄ Δημοτικού δημιούργησαν ένα παιχνίδι στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3.0, που μαθαίνει πώς συμπεριφέρονται οι χαρακτήρες του και πώς μπορούν να δημιουργήσουν ένα πραγματικό bot, ένα πρόγραμμα δηλαδή που του μιλάς και σου απαντάει, ενώ παράλληλα μαθαίνει και εξελίσσεται μέσα από τον διάλογο. Οι μαθητές δημιούργησαν το παιχνίδι, περιγράφοντας τον τρόπο που λειτουργεί και, ακολούθως, αναλύθηκε η λογική του προγράμματος και οι εντολές που χρησιμοποιήθηκαν.

Οι μεγαλύτεροι μαθητές εξερεύνησαν τον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα από το Minecraft Education Edition της Microsoft, όπου κλήθηκαν να προγραμματίσουν ευφυείς πράκτορες και εικονικά ρομπότ, για να αναγνωρίζουν εικόνες, να προστατεύουν σπάνια είδη ζώων, να προλαμβάνουν πυρκαγιές κάνοντας σχετικές μαθηματικές προβλέψεις, να κάνουν αναδάσωση και να ενημερώνουν άμεσα κεντρικές υπηρεσίες με σχετικά μηνύματα.

Στο τέλος, όλοι οι μαθητές έπαιξαν ένα κουίζ γνώσεων, όπου κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με τις γνώσεις που αποκόμισαν από το Webinar. Οι 2 πρώτοι νικητές από κάθε ομάδα έλαβαν τα βιβλία του Δρ. Χρήστου Μαλλιαράκη «Αλγοριθμιάδα» για την εκμάθηση του προγραμματισμού Η/Υ και την προετοιμασία μαθητών για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής και το graphic novel «Μπορείς να αποδράσεις από το εργαστήριο του Δρ. Tom Cat», όπου οι μαθητές καλούνται να λύσουν εκπαιδευτικούς γρίφους και να αποδράσουν από δωμάτια που είναι αφιερωμένα στο έργο μεγάλων επιστημόνων, μεταξύ του οποίου και του Alan Turing. Τα βιβλία ήταν χορηγία της Ελληνοεκδοτικής.