«Αλφαβητισμός του Μέλλοντος»

Οι μαθητές του τμήματος Γ5 Γυμνασίου, την Τρίτη, 18 Μαΐου, συμμετείχαν στη δράση «Αλφαβητισμός του Μέλλοντος», η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Έδρας UNESCO για την Έρευνα και το Μέλλον.

«Αλφαβητισμός του Μέλλοντος»

Οι μαθητές του τμήματος Γ5 Γυμνασίου, την Τρίτη, 18 Μαΐου, συμμετείχαν στη δράση «Αλφαβητισμός του Μέλλοντος», η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Έδρας UNESCO για την Έρευνα και το Μέλλον.

Οι διοργανωτές, κ.κ. Επαμεινώνδας Χριστοφιλόπουλος και Ανδρονίκη Παπατέρπου, εισήγαγαν τα παιδιά σε βασικές έννοιες και τεχνικές που σχετίζονται με το αντικείμενό τους, μίλησαν για τον τρόπο με τον οποίο διερευνώνται πιθανές εκδοχές του μέλλοντος και, τέλος, παρουσίασαν συνοπτικά τη μέθοδο διαχείρισης απρόοπτων συμβάντων, όπως η πανδημία του κορονοϊού.

Στο δεύτερο σκέλος της δράσης οι μαθητές κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, για να παρουσιάσουν τη δική τους εκδοχή για το μέλλον. Για τον σκοπό αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

Η πρώτη ομάδα, χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές των Εκπαιδευτηρίων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες του παιχνιδιού Minecraft Education Edition, είχε ως στόχο την κατασκευή ενός εργαλείου που θα υπάρχει στο μέλλον. Παίζοντας στον ειδικά κατασκευασμένο κόσμο, που παρείχαν οι διοργανωτές, οι συμμετέχοντες χρειάστηκε να ακολουθήσουν κάποια βήματα, ώστε να ανακαλύψουν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να έχει το εργαλείο το οποίο τελικά θα υλοποιούσαν.

Η δεύτερη ομάδα, με όχημα τη φαντασία, έκανε μία συζήτηση σχετική με τις δράσεις που πιθανόν να λάβουν χώρα μέσα σε έναν μελλοντικό κόσμο. Στο τέλος αυτής της συζήτησης, τα μέλη της ομάδας χρησιμοποίησαν εικαστικές τεχνικές, όπως ζωγραφική και χειροτεχνία, για να απεικονίσουν τις δράσεις που σχολίασαν.

Όλοι οι μαθητές, τόσο της πρώτης όσο και της δεύτερης ομάδας, δημιούργησαν ευφάνταστα και πρωτότυπα, έργα τα οποία και παρουσίασαν μεταξύ τους. Έτσι, μέσω αυτής της δημιουργικής διαδικασίας, κατόρθωσαν να έρθουν σε επαφή με αυτό το πρωτόγνωρο αντικείμενο, να μπουν στη θέση του ειδικού και να αντιληφθούν τις δυνατότητες μιας τέτοιας έρευνας.