Διαθεματική εβδομάδα «Ταξίδι στη χώρα των παραμυθιών με τον χαρούμενο ταχυδρόμο»

Διαθεματική εβδομάδα «Ταξίδι στη χώρα των παραμυθιών με τον χαρούμενο ταχυδρόμο»

Διαθεματική εβδομάδα «Ταξίδι στη χώρα των παραμυθιών με τον χαρούμενο ταχυδρόμο»

Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη, δώσ’ της κλώτσο να γυρίσει… παραμύθι να αρχινίσει.

Λίγο καιρό μετά την επιστροφή στις κανονικές τους τάξεις, οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού συμμετείχαν στο Διαθεματικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Ταξίδι στη χώρα των παραμυθιών με τον χαρούμενο ταχυδρόμο». Στο συλλογικό αυτό σχέδιο εργασίας, που διήρκησε συνολικά μία εβδομάδα, τα παιδιά συντροφιά με τους ήρωες και μέσα από τα διδάγματα των παραδοσιακών παραμυθιών: «Οι περιπέτειες του Πινόκιο», «Η Χιονάτη και οι επτά νάνοι», «Ο Τζακ και η φασολιά» και «Η Κοκκινοσκουφίτσα» ενεπλάκησαν σε ένα σύνολο ευφάνταστων δραστηριοτήτων. Με αγάπη, σεβασμό και γνώση απέναντι στα δημιουργήματα του λαϊκού μας πολιτισμού, προσπάθησαν να εντυπώσουν στις συνειδήσεις τους αξίες διαχρονικές και ιδιαίτερα σημαντικές για τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά διερεύνησαν, οργάνωσαν και διαχειρίστηκαν υλικά και γνώσεις, έκαναν πρωτότυπες κατασκευές, ερμήνευσαν βασικές ηθικές έννοιες (π.χ το καλό και το κακό, το ψέμα και η αλήθεια), ταξίδεψαν στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και τα διασημότερα μνημεία τους, έγιναν διαφημιστές, αγοραστές και πωλητές, χόρτασαν γέλια και παιχνίδια. Στο τέλος μετατράπηκαν και σε συγγραφείς, συνθέτοντας το δικό τους βιβλίο στη βάση όλου του υλικού που δημιούργησαν, των μηνυμάτων και συναισθημάτων που αποκόμισαν, της ομορφιάς που βίωσαν. Μιας ηθικής ομορφιάς που συνυπάρχει μαζί με τη βεβαιότητα της αίσιας έκβασης στο τέλος όλων των παραμυθιών.

Άλλωστε σε καιρούς χαλεπούς -όπως τώρα με την πανδημία- ποιος μπορεί να κριθεί καταλληλότερος, για να καλλιεργήσει μια στάση αισιοδοξίας και πίστης για τη ζωή στα παιδιά μας; Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό. Με μια φωνή όλοι απαντάμε το παραμύθι, γιατί ποτέ του δεν περνά στη λήθη.