Robotics Games

Στο πλαίσιο του Εξωσχολικού Προγράμματος Ρομποτικής πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα:

  • Οι μικροί εξερευνητές του Νηπιαγωγείου στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Το ηλεκτρικό κύκλωμα» ήρθαν σε επαφή με τα μυστικά και τη λειτουργία του ηλεκτρικού κυκλώματος. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της ενσώματης μάθησης, μπόρεσαν να αντιληφθούν την πορεία των ηλεκτρονίων στα καλώδια και την έννοια του κλειστού και ανοιχτού κυκλώματος. Οι μαθητές κατασκεύασαν κάρτες με κύκλωμα και φωτάκι LED καθώς και αυτοσχέδιο διακόπτη. Διασκέδασαν πολύ με τη δημιουργική διαδικασία και πήραν για ενθύμιο τις κάρτες που έφτιαξαν.
  • Οι μαθητές της A΄ και B΄ Δημοτικού, με αφορμή τη δράση της NASA στον πλανήτη Άρη με το όχημα Perseverance και το ελικοπτεράκι Ingenuity και στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Κατασκευάζουμε ρομπότ», κατασκεύασαν ρομπότ, για να τα στείλουν στον πλανήτη Άρη για εξερεύνηση. Οι μαθητές έμαθαν τι συμβαίνει σε άλλους πλανήτες, διαπίστωσαν γιατί τα δεδομένα των ερευνών είναι χρήσιμα για την ανθρωπότητα και δέχθηκαν ερεθίσματα για τις δικές τους αναζητήσεις. Παράλληλα, άσκησαν τη λεπτή κινητικότητα και, συγχρόνως, ενίσχυσαν την ικανότητα για την επίλυση προβλημάτων καθώς και την ομαδική συνεργασία τους. Το project έκλεισε με διαγωνισμό μεταξύ των ρομπότ που κατασκεύασαν οι μαθητές.
  • Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το 3D design και 3D printing. Οι ποικίλες εφαρμογές της νέας αυτής τεχνολογίας σε συνδυασμό με την ελευθερία ως προς την εξατομίκευση του κάθε αντικειμένου εντυπωσίασαν τους μαθητές και τους έδωσαν κίνητρο για δημιουργία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά έναν 3D εκτυπωτή, να κατανοήσουν σε βάθος τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου μηχανήματος και να παρατηρήσουν βήμα προς βήμα πώς η δημιουργία τους από αρχείο στον υπολογιστή αποκτά τρισδιάστατη μορφή!
  • Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ηλεκτρονική πλακέτα (soldering)» ασχολήθηκαν με την κατασκευή της δικής τους πλακέτας, κολλώντας με ηλεκτρικό κολλητήρι αντιστάσεις, supercapacitor, διακόπτη, led. Οι μαθητές γνώρισαν τους supercapacitors και τις δυνατότητες χρήσης τους στο μέλλον, ενώ έμαθαν να χειρίζονται εργαλεία που απαιτούν λεπτούς χειρισμούς και αντίληψη. Ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και εργάστηκαν σκληρά. Το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο και κράτησαν ως ενθύμιο, ήρθε ως ανταμοιβή στην όλη προσπάθειά τους.

Το πρόγραμμα σχεδιάζεται και υλοποιείται από τον Μηχανικό Ρομποτικής και Ιδρυτή της Robotixlab Αντώνη Κάνουρα με τη συνεργασία της ομάδας του.