«Χαρτογράφοι» στο λεπτό, με το «ArcGIS Online» βοηθό!

«Χαρτογράφοι» στο λεπτό, με το «ArcGIS Online» βοηθό!

Πολλοί από εμάς, όταν ακούμε τη λέξη «Γεωγραφία», σκεφτόμαστε μια ανιαρή αποστήθιση νομών και πρωτευουσών, βουνών, πεδιάδων και λιμνών. Για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού, όμως, η Γεωγραφία είναι πολύ διαφορετική! Είναι γεμάτη δράση, δημιουργία και συνεργασία!

Τα Εκπαιδευτήρια σε συνεργασία με τον καθηγητή Γεωγραφίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., κ. Λαμπρινό Νικόλαο, έχουν εντάξει στη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας το Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών «ArcGIS Online».

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού έγιναν μικροί χαρτογράφοι! Δημιούργησαν μόνοι τους ψηφιακά γεωγραφικά δεδομένα, τα οργάνωσαν, τα επεξεργάστηκαν και τα οπτικοποίησαν μέσω της δημιουργίας ψηφιακών διαδραστικών χαρτών! Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένας υπέροχος και πλήρης ψηφιακός διαδραστικός χάρτης της Ελλάδας με νομούς, πρωτεύουσες, λίμνες, βουνά, αξιοθέατα, αθλητικά στοιχεία και τοπικά φαγητά! Μια συναρπαστική εμπειρία για τους μαθητές μας γεμάτη συνεργασία, αλληλεπίδραση, δημιουργία, κέφι και μεράκι!

Στο πρόγραμμα και τα αποτελέσματά του αναφέρθηκε με θερμά λόγια ο υπεύθυνος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος, κ. Νίκος Λαμπρινός στο νέο τεύχος του περιοδικού, που εκδίδεται από το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης:

«…Τέλος, να πω ότι υπάρχει και ένα άλλο πρόγραμμα με την ίδια ονομασία GIS4Schools που οργανώθηκε από την ESRI και στο οποίο συμμετείχε το Κέντρο και τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη στη Θεσσαλονίκη. Τα αποτελέσματα του προγράμματος αυτού παρουσιάστηκαν διαδικτυακά στις 6 Ιουνίου από τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων, οι οποίοι κατασκεύασαν διαδικτυακούς διαδραστικούς χάρτες της Ελλάδας. Οι χάρτες ήταν ιδιαίτερα πλούσιοι σε περιεχόμενο. Οι μαθητές φάνηκε ότι δούλεψαν πολύ εντατικά και με θετική διάθεση, ώστε να βγει το αποτέλεσμα αυτό. Φυσικά αυτό έχει να κάνει με την ιδιαίτερα θετική στάση των εκπαιδευτικών των Εκπαιδευτηρίων, οι οποίοι αφιέρωσαν πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους αλλά και από τον σχολικό χρόνο, για να βοηθήσουν και να εκπαιδεύσουν τους μαθητές τους.

Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς αλλά και στη διεύθυνση του σχολείου που τους ενθάρρυνε».

Πηγή