Παρουσιάσεις των Case Studies της Α΄ & Β΄ Λυκείου

Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων παρουσίασαν τις εργασίες των Case Studies, στο Θέατρο του Πολιτιστικού και Αθλητικού Κέντρου των Εκπαιδευτηρίων. Πρόκειται για αληθοφανείς ιστορίες που περιέχουν κάποιο κεντρικό επιστημονικό δίλημμα με ποικίλες πτυχές, στο οποίο η απάντηση δεν είναι προφανής. Οι μαθητές καλούνται έτσι να μάθουν μέσω της έρευνας, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να καλλιεργήσουν την ικανότητα αντιμετώπισης επιχειρησιακών προβλημάτων και φυσικά την ικανότητα συνεργασίας με τους συμμαθητές τους. Τα Case Studies αποτελούν μία μέθοδο διδασκαλίας των θετικών και όχι μόνο επιστημών, που έχει αποδείξει την αξία της σε διάφορα πανεπιστήμια του εξωτερικού, με πρώτο εκείνο του Harvard. Για δεύτερη χρονιά και πρωτοπόρα στην Ελλάδα τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, σε συνεργασία με τον αμερικανικό εκπαιδευτικό οργανισμό StageLearn, εφαρμόζουν τα Case Studies στο πλαίσιο του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών της Α΄ και Β΄ Λυκείου.
Τις παρουσιάσεις των εργασιών, που πραγματεύονται επίκαιρα επιστημονικά θέματα, παρακολούθησαν επίσης οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων. Έτσι αποκόμισαν καινούριες γνώσεις, είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις στους μεγαλύτερους συμμαθητές τους και να πάρουν μία γεύση του μαθήματος, αφού και οι ίδιοι θα κληθούν μελλοντικά να συμμετάσχουν σε αυτό.
Οι εργασίες που παρουσιάστηκαν ήταν οι ακόλουθες:

Στην Α΄ Λυκείου
Θεματική Ενότητα: Τεχνολογία και Ανάπτυξη

  • Πόσο ασφαλείς είναι οι αμερικανικές γέφυρες;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Ι. Νταουντάκης.
    • Μαθητές: Α. Κατσίκης, Α. Παπαδόπουλος, Α. Σουπονίτσκι.
  • Ηλεκτρονικά τσιγάρα
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Μ. Παπαθανασίου.
    • Μαθητές: Π. Αδαμίδης, Δ. Κωνσταντός, Θ. Ιωαννίδης, Ο. Τζαμτζής.
  • Μήπως περνάς τη ζωή σου κοιμώμενος;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Ι. Χατζηζήσης.
    • Μαθητές: Ι. Βεγίρη, Ε. Γεωργισούδη, Θ. Κούρτη, Θ. Πουρσανίδου.

Θεματική Ενότητα: Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη

  • Οι υπερυπολογιστές μπορούν να λύσουν υπερμεγέθη προβλήματα;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Θ. Κατσικαρίδης.
    • Μαθητές: Σ. Γεροντόπουλος, Ι. Καναγκίνης, Χ. Καραθόδωρος, Π. Κουτσογεώργος, Δ. Χριστίδης.
  • Η διαχείριση του υδραργύρου σε αλιευτικές επιχειρήσεις του Ομάν
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Σ. Σαραντίδης.
    • Μαθητές: Ε. Γρούιου, Λ. Καρακώστα, Κ. Μιγιάτοβ – Μωραΐτη, Ι. Τοπτσής.

Στη Β΄ Λυκείου
Θεματική Ενότητα: Τεχνολογία και Ανάπτυξη

  • Μπορούμε να φτιάξουμε καλύτερα πλοία;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Ι. Νταουντάκης.
    • Μαθητές: Δ. Τσαραβάς.
  • Ο εγκέφαλός μου με έκανε να το κάνω
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Σ. Σαραντίδης.
    • Μαθητές: Χ. Γκαντσινικούδη, Β. Δαμάσκου, Τ. Δαυΐδ, Θ. Ζηκούλη.

Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη

  • Εναλλακτικές μορφές ενέργειας: μία ισχυρή απόφαση
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Λ. Μαζαράκης.
    • Μαθητές: Ι. Άρνολντ – Αμβροσιάδης, Ε. Βαρδάκα, Κ. Βελιάνη, Η. Βουνοτρυπίδου, Α. Βαθιώτης, Ε. Γουργιώτη, Ν. Καλοσίδης, Μ. Κατσόγιαννη, Σ. Μπαμπανάτση, Α. Ρίτσερ, Γ. Φούρκας, Ι. Χαρισιάδης, Ε. Αληχανίδου.
  • Υπέρ ή κατά της ΒΡ;
    • Υπεύθυνος καθηγητής: Ι. Χατζηζήσης.
    • Μαθητές: Κ. Δερβισόπουλος, Γ. Παπανικολάου, Η. Πρίφτι, Γ. Σταύρου, Δ. Τρώντσιος, Α. Χορόζογλου.
Μετάβαση στο περιεχόμενο