Σύμφωνα με τους οικονομικούς συμβούλους του λευκού οίκου, ένας 25-χρονος με προπτυχιακό θα κερδίσει 1 εκατομμύριο παραπάνω στην ζωή του από κάποιον χωρίς πτυχίο. Αυτό είναι το κύριο κίνητρο για να πάρει κάποιος πτυχίο στην Αμερική. Ως αποτέλεσμα περισσότεροι από 20 εκατομμύρια Αμερικανοί πηγαίνουν στο κολέγιο κάθε Φθινόπωρο, ασχέτως με το αν το κόστος φοίτησης αυξάνεται κάθε χρόνο.  

Πως χρηματοδοτούνται τα δίδακτρα; ~50% των φοιτητών της Αμερικής παίρνουν φοιτητικά δάνεια ή από την κυβέρνηση ή από ιδιωτικούς πάροχους (πλατφόρμες και τράπεζες). Παίρνει πολλά χρόνια να αποπληρώσουν το δάνειο. Σε πολλές περιπτώσεις οι σπουδαστές αδυνατούν να πληρώσουν τις οφειλές τους.  

Εκτός από το οικονομικό, οι φοιτητές πρέπει να έχουν και τη διανοητική ικανότητα για να πάνε στο κολέγιο. Το σχολείο είναι αγχωτικό και πρέπει να έχεις αντοχές. Είναι σαν ένας μαραθώνιος στον οποίο πρέπει να αντέξεις παραπάνω από τους συμμαθητές σου.  

Πως είναι σήμερα; 

  • Το 20% των σπουδαστών είναι τουλάχιστον 30 χρονών. 
  • Το 37% πηγαίνει μόνο μερικές ώρες την ημέρα στη σχολή. 
  • Το 40% των φοιτητών πηγαίνει σε κολέγια 2ετίας. 
  • Το 66% των ενηλίκων που επιστρέφουν στη σχολή μετά από 1 χρόνο, δεν αποφοιτούν.  
  • Το 33% των σπουδαστών μένουν με τους γονείς ή κάποιο συγγενή τους.

Δεν μπορείς όμως να αντιληφθείς το σήμερα εάν δεν γνωρίζεις για το παρελθόν. Πριν από τον εμφύλιο πόλεμο, κολέγιο σήμαινε ιδιωτικά ιδρύματα που δίναν έμφαση σε κλασσικές γλώσσες και σχολεία για δασκάλους, στρατιωτικούς και πολιτικούς. Ο Β’ παγκόσμιος πόλεμος ήταν η εποχή που σκάσανε τα δημόσια κολέγια, τα 2ετή κοινοτικά κολέγια και τα κερδοσκοπικά κολέγια.   

Η ζήτηση αυξήθηκε με τη μετάβαση από τη βιομηχανική οικονομία στην οικονομία της γνώσης. Οι εγγραφές αυξήθηκαν από το 10% στο 41% για ηλικίες 18-24 και από 2 εκατομμύρια σε 17.5 συνολικά.   

Τα Αμερικάνικα πανεπιστήμια αυξάνονται όχι μόνο ακαδημαϊκά αλλά και με ανέσεις όπως φοιτητικά κέντρα και αθλητικές εγκαταστάσεις. Έχει δημιουργηθεί μεγάλος ανταγωνισμός.  

Για να μπορέσουν να το χρηματοδοτήσουν όλο αυτό, οι δημόσιες σχολές έχουν αυξήσει τα δίδακτρα σε φοιτητές εκτός κράτους και σε διεθνές επίπεδο, καθιστώντας επιθυμητή την εισαγωγή αυτών των μαθητών.  Τα κρατικά δίδακτρα έχουν επίσης αυξηθεί. Τα πανεπιστήμια μπορούν να το κάνουν αυτό, διότι προσφέρουν μια περιορισμένη ποσότητα προϊόντων των οποίων η αποτελεσματικότητα τους είναι δύσκολο να μετρηθεί.  

Από τη στιγμή που οι μαθητές πληρώνουν πολλά, περιμένουν περισσότερα. Και αυτό είναι το πρόβλημα. Since students pay so much, they demand more. Here is where the problem kicks in. Η οικονομική αφοσίωση των 18χρονων είναι αμφισβητήσιμη  

Αυτές οι τάσεις έχουν ενθαρρύνει πολλούς σπουδαστές να αναζητήσουν άλλους πιο οικονομικούς αλλα ποιοτικούς τρόπους εκπαίδευσης. Μερικοί φοιτητές που θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα τετραετές ίδρυμα επιλέγουν να περάσουν τα πρώτα δύο χρόνια σε κοινοτικά κολέγια που δεν προσφέρουν ανέσεις.. Η δημοτικότητα των κοινοτικών σχολών αυξήθηκε ακόμα περισσότερο με την πρωτοβουλία του Προέδρου Obama να προσφέρει περισσότερα δωρεάν πτυχία 2ετίας.  

Η δημοσκόπηση του Gallup το 2015 δείχνει σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2014 στο ποσοστό των ερωτηθέντων που όταν ακούν “κολέγιο”, θα σκεφτούν ένα 2ετές κοινοτικό κολέγιο, ένα πρόγραμμα πιστοποίησης στο χώρο εργασίας ή ηλεκτρονική μάθηση.  

Το κοινοτικό κολέγιο είναι μια αποδιοργανωτική καινοτομία, όπως είπε και ο καθηγητής του Harvard Business School, Clayton Christensen. Οι αποδιοργανωτικές καινοτομίες αρχικά αποδοκιμάζονται από τους φορείς εκμετάλλευσης αλλά πάντα φτάνουν στην κορυφή.    

Τα Online προγράμματα είναι ένας τρόπος για να σπάσεις αυτό τον ανταγωνισμό μεταξύ του κύρους και εκπαιδευτικής αξίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, τα online προγράμματα έχουν ένα προτέρημα έναντι στα φυσικά πανεπιστήμια. Δεν έχουν θέμα χώρου 

Σύμφωνα με το τμήμα της εκπαιδευτικής στατιστικής, το φθινόπωρο του 2013, το 25% των προπτυχιακών φοιτητών παρακολουθούσαν τουλάχιστον 1 online μάθημα. Και αυτό ήταν πριν από 5 χρόνια.   

Οι Αμερικάνοι έχουν πάνω από 1.2 τρισεκατομμύρια φοιτητικό χρέος. Δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει μεγαλύτερο χρέος ως απάντηση για την προσβασιμότητα στα κολέγια. Δεν είναι μόνο η καινοτομία απάντηση αλλά το ανάθεμα όλων των σπασμένων οικοσυστημάτων. Σε 5 χρόνια, πάνω από το 50% των πιστώσεων των μαθημάτων στην Αμερική θα γίνεται στ0 internet. Το επιτρέπει η τεχνολογία. Η τιμή των κολεγίων θα πρέπει να μειωθεί.

Μετάβαση στο περιεχόμενο