Ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός αποτελεί βασική δεξιότητα ζωής για τη συμμετοχή σε μια σύγχρονη κοινωνία και πρέπει να ξεκινάει από μικρή ηλικία. Τα παιδιά, σύμφωνα με τα ηλικιακά χαρακτηριστικά τους, μέσα από διασκεδαστικές εμπειρίες και δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια και βιβλία μπορούν να σχηματίσουν ιδέες για οικονομικές έννοιες, όπως οικονομία, έσοδα – έξοδα, ανάγκες, κανόνες ζωής, χρήματα, αγαθά, τιμή, αποταμίευση.
Οι μικροί μας μαθητές και οι μικρές μαθήτριες, με αφορμή το παραμύθι «Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος», κατανόησαν τη χρησιμότητα των χρημάτων, τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες που καλύπτονται με αυτά και σκέφτηκαν σωστούς τρόπους διαχείρισης και εξοικονόμησής τους. Γνώρισαν την ιστορία των νομισμάτων, το σημερινό νόμισμα της Ελλάδος, το «ευρώ», τις μορφές του και τις υποδιαιρέσεις του. Κατανόησαν την αγοραστική αξία του ευρώ και όλα όσα έμαθαν τα εφάρμοσαν στο «μαγαζάκι» που φτιάξαμε στις τάξεις, παίζοντας τον ρόλο του «ταμία» και του «πελάτη» που πραγματοποιεί αγορές. Μέσα από τα παιχνίδια ρόλων μπόρεσαν να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες της δεκάδας και της μονάδας, της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, εντάσσοντας έτσι αβίαστα τα μαθηματικά στο καθημερινό τους παιχνίδι.
Στη συνέχεια κατανόησαν την έννοια της αποταμίευσης, τη διαχώρισαν από εκείνη της φιλαργυρίας και έφτιαξαν τους δικούς τους κουμπαράδες, θέτοντας και έναν στόχο, «τι θα κάνω με τα χρήματα που θα μαζέψω». Συνειδητοποίησαν όμως ότι δεν αγοράζονται τα πάντα με τα χρήματα (αγάπη, καλοσύνη, φιλία) και ότι τα χρήματα δεν είναι το σπουδαιότερο αγαθό στη ζωή των ανθρώπων.