ART & SCIENCE WEBINARS 2021

ART & SCIENCE WEBINARS 2021

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τα προγράμματα Art & Science Webinars 2021, τα οποία παρακολούθησαν 371 μαθητές από διάφορα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν:

Μαθηματική Σκέψη και Λογική

Την Πέμπτη και την Παρασκευή, 2 και 3 Σεπτεμβρίου, μαθητές από τη Β΄ Γυμνασίου έως και τη Γ΄ Λυκείου παρακολούθησαν το πρόγραμμα της Μαθηματικής Σκέψης και Λογικής. Το πρόγραμμα διοργανώνεται στα Εκπαιδευτήρια εδώ και 15 χρόνια, με τη συμμετοχή διακεκριμένων εκπαιδευτικών, εκπροσώπων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και ολυμπιονικών. Ήταν μία ιδέα του ιδρυτή των Εκπαιδευτηρίων Ευάγγελου Μαντουλίδη και στοχεύει στη δωρεάν προετοιμασία των μαθητών για τις απαιτητικές εξετάσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, τις Βαλκανιάδες και τις Ολυμπιάδες Μαθηματικών.

Εισαγωγή στη Μαθηματική Σκέψη και Λογική

Την Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου, μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα Εισαγωγή στη Μαθηματική Σκέψη και Λογική. Σκοπός του προγράμματος είναι να προσελκύσει την προσοχή των μαθητών που έχουν έφεση στα Μαθηματικά, μέσω προσεκτικά σχεδιασμένων ασκήσεων, οδηγώντας τους προς την ουσιαστική κατανόηση των μαθηματικών εννοιών. Στόχος του είναι η εξοικείωσή τους με μαθηματικές έννοιες που ξεπερνούν τα σχολικά εγχειρίδια. Το πρόγραμμα είναιιδιαίτερα ενδιαφέρον και απαραίτητο σε μαθητές που συμμετείχαν σε διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρίας.

Μαθηματικά Παιχνίδια

Την Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου, μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού παρακολούθησαν το πρόγραμμα Μαθηματικά Παιχνίδια. Σκοπός του προγράμματος είναι η καθοδήγηση και η παρακίνηση των παιδιών, ώστε να προσεγγίσουν τις βασικές έννοιες των Μαθηματικών, συνδυάζοντας τη γνώση με την ψυχαγωγία. Οι μαθητές ασχολούνται με την επίλυση μαθηματικών γρίφων και σπαζοκεφαλιών, με παιγνιώδεις και πρωτότυπες βιωματικές, μαθηματικές δραστηριότητες, που τους βοηθούν να αγαπήσουν τα Μαθηματικά.

Let’s Talk Day

Μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη και άλλων ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων της Θεσσαλονίκης πήραν μια πρώτη ιδέα για τον Δημόσιο Λόγο (Public Speaking) παρακολουθώντας τοWebinar «Let’s Talk Day», τη Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου. Αρχικά, ενημερώθηκαν για τους γενικούς κανόνες των βασικών αγωνισμάτων, Debate και Group Discussion, του τουρνουά έντεχνου ρητορικού λόγου στα αγγλικά Let’s Talk και παρακολούθησαν ένα πραγματικό debate με μαθητές από τη Μ. Βρετανία. Στη συνέχεια, τους δόθηκε ένα θέμα για το οποίο έπρεπε να βρουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και να τα υποστηρίξουν ως κυβέρνηση (proposition) και αντιπολίτευση (opposition) αντίστοιχα. Τέλος, πέρασαν ευχάριστα την ώρα τους παίζοντας παιχνίδια λόγου, στα οποία κλήθηκαν να υποστηρίξουν την άποψή τους και να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν με τους συμμαθητές τους.

Debate Day

Μαθητές από ιδιωτικά και δημόσια σχολεία της Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν το διαδικτυακό Webinar «Debate Day», τη Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου. Στην ημερίδα οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διαδικασία του αγωνίσματος του Διττού Λόγου στην αγγλική γλώσσα, Debate, και επίσης προσέγγισαν τους κανόνες που διέπουν τον Δημόσιο Λόγο, Public Speaking. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αγώνα Debate στην αγγλική γλώσσα, με θέμα την πανδημία, από μαθήτριες του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων. 

Αγώνες Λόγου

Μαθητές από διάφορα σχολεία της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων παρακολούθησαν τη διαδικτυακή παρουσίαση των «Αγώνων Λόγου», την Τρίτη, 7 Σεπτεμβρίου. Στην παρουσίαση οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα αγωνίσματα των Διττών Λόγων, του Προτρεπτικού και του Αυθόρμητου Λόγου, της Εκφραστικής Ανάγνωσης αλλά και της Εικονικής Δίκης. Είχαν την ευκαιρία, επίσης, να παρακολουθήσουν αποσπάσματα από αντίστοιχες διοργανώσεις στις οποίες συμμετείχαν μαθητές των Εκπαιδευτηρίων. Τέλος, έθεσαν τις ερωτήσεις τους και εξέφρασαν το έντονο ενδιαφέρον τους για την ενασχόλησή τους με τα συγκεκριμένα αγωνίσματα λόγου.

Mandoulides Robo – Coders Days

Πώς ορίζουμε ένα ρομπότ και πώς το προγραμματίζουμε, για να αποκτήσει ευφυΐα αξιοποιώντας τους αισθητήρες του; Πώς μπορούμε να προγραμματίσουμε ένα ρομπότ να λειτουργεί αυτόνομα, ώστε να καθαρίσει τον βυθό ενός ωκεανού από τα σκουπίδια με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα κλήθηκαν μαθητές να απαντήσουν – κατά τη διάρκεια του προγράμματος Mandoulides Robo – Coders Days – προγραμματίζοντας ρομπότ σε ένα 3D εικονικό περιβάλλον. Είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα ρομπότ, για να λύσουν αλγοριθμικά προβλήματα βέλτιστα και πώς μπορούν, λύνοντας τέτοια προβλήματα, να εξασκηθούν οι ίδιοι, ώστε να συμμετέχουν μελλοντικά στους διαγωνισμούς FLL και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής με αξιώσεις. Οι μαθητές εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν και ανανέωσαν το ραντεβού για την επόμενη συνάντηση των Science Days. 

Μετάβαση στο περιεχόμενο