Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Διαβήτη (14 Νοεμβρίου), οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄Γυμνασίου συμμετείχαν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με στόχο να κατανοήσουν καλύτερα τον Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 & 2 και τη σημαντική σχέση του με τον τρόπο ζωής και την ισορροπημένη διατροφή.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε δύο μέρη :
▶️1o μέρος – Συζήτηση και εκπαίδευση
Μέσα στις τάξεις τους στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες μαζί με την καθηγήτριά τους συζήτησαν:
- Βασικές πληροφορίες για τους τύπους διαβήτη και την πρόληψη μέσα από τις σωστές επιλογές
- Τη σημασία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής
▶️2ο μέρος – Βιωματική δράση – Πικ νικ Υγιεινών σνακ
Τα παιδιά προετοίμασαν στο σπίτι ένα υγιεινό σνακ και το έφεραν στο σχολείο.
Κατά τη διάρκεια ενός μικρού πικ νικ στην αυλή :
- Παρουσίασαν το σνακ που είχαν ετοιμάσει
- Μίλησαν για τα υλικά και τη θρεπτική του αξία
- Στο τέλος το απόλαυσαν όλοι μαζί
🔵Παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε τρία διαδραστικά παιχνίδια:
- Σύνθεση ισορροπημένου πιάτου με εικόνες τροφίμων
- Κατηγοριοποίηση τροφών σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες
- Κουίζ γνώσεων με ερωτήσεις και απαντήσεις γύρω από τον διαβήτη και τη διατροφή
Μέσα από τη συζήτηση, τα παιχνίδια και τη βιωματική εμπειρία, τα παιδιά έμαθαν ότι η ισορροπημένη διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής δεν μας κρατούν μόνο δυνατούς και γεμάτους ενέργεια, αλλά αποτελούν και βασικό σύμμαχο στην πρόληψη του Σακχαρώδη Διαβήτη.