«Αλφαβητισμός του Μέλλοντος», Journal of Futures Studies

Οι μαθητές του τμήματος Γ5 Γυμνασίου, την Τρίτη, 18 Μαΐου, συμμετείχαν στη δράση «Αλφαβητισμός του Μέλλοντος», η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Έδρας UNESCO για την Έρευνα και το Μέλλον.

«Αλφαβητισμός του Μέλλοντος», Journal of Futures Studies

Με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αλφαβητισμός του Μέλλοντος», στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές του τμήματος Γ5, τον περασμένο Μάιο υπό την αιγίδα της Έδρας UNESCO για την Έρευνα και το Μέλλον, ο υπεύθυνος του προγράμματος Δρ. Επαμεινώνδας Χριστοφιλόπουλος και οι συνεργάτες του δημοσίευσαν στο περιοδικό Journal of Futures Studies άρθρο με το θεωρητικό υπόβαθρο και τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη. Τα Εκπαιδευτήρια επιλέχθηκαν για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος σε συνεργασία με τη Microsoft Hellas μεταξύ σχολείων που χρησιμοποιούν συστηματικά το Minecraft Education Edition ως εργαλείο διδασκαλίας.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές εισήχθησαν σε βασικές έννοιες και τεχνικές που σχετίζονται με τον Αλφαβητισμό του Μέλλοντος καθώς και στον τρόπο με τον οποίο διερευνώνται πιθανές εκδοχές του μέλλοντος.

Στο δεύτερο σκέλος της δράσης οι μαθητές κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, για να παρουσιάσουν τη δική τους εκδοχή για το μέλλον. Για τον σκοπό αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

Η πρώτη ομάδα, χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές των Εκπαιδευτηρίων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες του παιχνιδιού Minecraft Education Edition, είχε ως στόχο την κατασκευή ενός εργαλείου που θα υπάρχει στο μέλλον. Παίζοντας στον ειδικά κατασκευασμένο κόσμο, που παρείχαν οι διοργανωτές, οι συμμετέχοντες χρειάστηκε να ακολουθήσουν κάποια βήματα, ώστε να ανακαλύψουν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να έχει το εργαλείο που τελικά θα υλοποιούσαν.

Η δεύτερη ομάδα, με όχημα τη φαντασία, έκανε μία συζήτηση σχετική με τις δράσεις που πιθανόν να λάβουν χώρα μέσα σε έναν μελλοντικό κόσμο. Στο τέλος αυτής της συζήτησης, τα μέλη της ομάδας χρησιμοποίησαν εικαστικές τεχνικές, όπως ζωγραφική και χειροτεχνία, για να απεικονίσουν τις δράσεις που σχολίασαν.

Όλοι οι μαθητές, τόσο της πρώτης όσο και της δεύτερης ομάδας, δημιούργησαν ευφάνταστα και πρωτότυπα έργα, τα οποία μάλιστα παρουσίασαν μεταξύ τους. Έτσι, μέσω αυτής της δημιουργικής διαδικασίας, κατόρθωσαν να έρθουν σε επαφή με αυτό το πρωτόγνωρο αντικείμενο, να μπουν στη θέση του ειδικού και να αντιληφθούν τις δυνατότητες μιας τέτοιας έρευνας.

Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο εδώ.