Θετικές Επιστήμες

Μαθηματικά

Tmimata Proetimasias

Μέσα από συγκεκριμένα προγράμματα, όπως η Μαθηματική Εβδομάδα και οι όμιλοι, οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου έως και τη Γ΄ Λυκείου που έχουν έφεση στα Μαθηματικά προετοιμάζονται από σχολικούς συμβούλους, ολυμπιονίκες Μαθηματικών και έμπειρους καθηγητές Μαθηματικών και εξοικειώνονται με μαθηματικές έννοιες που ξεπερνούν τα σχολικά εγχειρίδια.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι κάθε χρόνο μαθητές των Εκπαιδευτηρίων να συμμετάσχουν στους μεγαλύτερους Διεθνείς και Πανελλήνιους διαγωνισμούς κατακτώντας μετάλλια και υψηλές θέσεις.


Διακρίσεις

AMC

Οι διαγωνισμοί AMC 8, 10, 12 διοργανώνονται από τη Mathematical Association of America (MAA) και μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου. Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένο χρόνο 25 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, οι οποίες περιλαμβάνουν προβλήματα Άλγεβρας, Γεωμετρίας, Θεωρίας Αριθμών και Θεωρίας Πιθανοτήτων.

Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτούς τους διαγωνισμούς τους δίνει τη δυνατότητα να εξασκήσουν τις ικανότητές τους στα Μαθηματικά και στα Αγγλικά, να μάθουν τη μαθηματική ορολογία στα Αγγλικά και να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους.

American-Scholastic Mathematics Contest

Ο διαγωνισμός American Scholastic Mathematics Contest διοργανώνεται από την American Scholastic Mathematics Association (ASMA) και πραγματοποιείται 6 φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στον χώρο των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη. Στον διαγωνισμό μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Η διάρκεια του διαγωνισμού είναι 35 λεπτά και οι μαθητές καλούνται να λύσουν 7 ασκήσεις. Οι ασκήσεις είναι επιπέδου AMC 8 για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, επιπέδου AMC 10 για τους μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου και επιπέδου AMC 12 για τους μαθητές Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτόν τον διαγωνισμό τους δίνει τη δυνατότητα να εξασκήσουν τις Μαθηματικές τους ικανότητες και τα Αγγλικά τους, να μάθουν τη Μαθηματική ορολογία  στα Αγγλικά και να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους

Math Madness

Διεθνής Διαδικτυακός Μαθηματικός Διαγωνισμός  με ομάδες μαθητών απ’ όλο τον κόσμο. Ο διαγωνισμός γίνεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας AreteLabs. Οι παίκτες της ίδιας ομάδας πρέπει να παίζουν ταυτόχρονα σε διάφορους γύρους, εξάσκησης, κατάταξης, συνεργασίας και νοκ - άουτ, με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και συμπλήρωσης των απαντήσεων.

Το Ευρωπαϊκό Μαθηματικό Κύπελλο (European Mathematical Cup - EMC) διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Κροατική Ένωση «Νέων Ταλαντούχων Μαθηματικών» και συμμετέχουν μαθητές από 19 κράτη.

Στην κατηγορία Junior συμμετέχουν μαθητές έως 17 ετών και στην κατηγορία Senior μαθητές μεγαλύτεροι των 17 ετών. Πολλοί μαθητές των Εκπαιδευτηρίων έχουν κατακτήσει βραβεία και υψηλές θέσεις.

Mathimatiki Skepsi Kai Logiki

Μαθηματική Σκέψη και Λογική

Μαθητές: Β' Γυμνασίου - Γ' Λυκείου

 

Εισαγωγή στη Μαθηματική Σκέψη και Λογική

Μαθητές: Α' Γυμνασίου

Σκοπός του προγράμματος είναι να προσελκύσει την προσοχή των μαθητών που έχουν έφεση στα Μαθηματικά, μέσω προσεκτικά σχεδιασμένων ασκήσεων, οδηγώντας τους προς την ουσιαστική κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, τη συμμετοχή τους και τη διάκριση τους στους διαγωνισμούς.
Στόχος του είναι η εξοικείωσή τους με μαθηματικές έννοιες που ξεπερνούν τα σχολικά εγχειρίδια.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Μαθήματα από σχολικούς συμβούλους, ολυμπιονίκες Μαθηματικών και έμπειρους καθηγητές Μαθηματικών.
  • Διαγωνισμό προσομοίωσης διαγωνίσματος Μαθηματικής Εταιρείας (εκτός της Α' Γυμνασίου).
  • Βραβεύσεις των διακριθέντων μαθητών.

Δήλωση
Συμμετοχής

Μαθητές: Ε’ - ΣΤ’ Δημοτικού

Σκοπός του προγράμματος είναι η καθοδήγηση και η παρακίνηση των παιδιών, ώστε να προσεγγίσουν τις βασικές έννοιες των Μαθηματικών, συνδυάζοντας γνώση και ψυχαγωγία.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Επίλυση μαθηματικών γρίφων και σπαζοκεφαλιών.
  • Παιγνιώδεις μαθηματικές δραστηριότητες με τη χρήση καθημερινών χειραπτικών υλικών.
  • Πρωτότυπες βιωματικές δραστηριότητες, που βοηθούν τα παιδιά να αγαπήσουν τα Μαθηματικά.

Δήλωση
Συμμετοχής

Clubs

Τα Μαθηματικά δεν είναι μόνο αριθμοί, πράξεις και σύμβολα. Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας που βασίζεται στην οργανωμένη σκέψη και τη λογική με τη χρήση ενός συγκεκριμένου κώδικα. Η αποκρυπτογράφηση και η ανακάλυψη της μαγείας αυτού του κώδικα είναι ο βασικός στόχος του συγκεκριμένου club.

STREAM STEPS

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα των Εκπαιδευτηρίων έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να βρουν λύσεις σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου συνδυάζοντας έννοιες και μεθόδους από τον χώρο των STREAM (Science, Technology, Reading, Engineering, Art & Maths). Μέσα από κατάλληλα οργανωμένα σχέδια εργασίας για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, οι μαθητές λύνουν τις απορίες τους και φτάνουν μόνοι τους στην επιστημονική αλήθεια χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους και το μυαλό τους. Εντυπωσιακά πειράματα με καθημερινά υλικά, όμορφες κατασκευές και πρωτότυπα φύλλα εργασίας θα είναι οι αποσκευές τους σε αυτό το ταξίδι γνώσης και δημιουργίας.  Έτσι, η μάθηση αποκτά πραγματικό νόημα για τα παιδιά, αφού γίνεται σαν παιχνίδι και έχει άμεση σύνδεση με την ίδια τους τη ζωή.

Προγραμματισμός

Code Week

Μαθητές: Γ΄ Δημοτικού - Γ΄ Γυμνασίου

Κάθε χρόνο το σχολείο συμμετέχει στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα για την εκμάθηση και κατασκευή εφαρμογών για υπολογιστές και mobile συσκευές. Πιο συγκεκριμένα,  διοργανώνονται δράσεις στο σχολείο και οι μαθητές μαθαίνουν μέσω διαδραστικών πλατφορμών να γράφουν κώδικα και να δημιουργούν τα δικά τους παιχνίδια, προγραμματίζοντας με σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού: JavaScript, Java κτλ.

coding girls

Μαθήτριες: Δ' Δημοτικού - Γ' Γυμνασίου

Το Coding Girls είναι ένα μοναδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να εμπνεύσει όλα τα κορίτσια να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητά τους ψηφιακά μαθαίνοντας να προγραμματίζουν, να σχεδιάζουν και να σκηνοθετούν διαδραστικές 3D ιστορίες και εντυπωσιακά παιχνίδια. Το πρόγραμμα έχει την υποστήριξη της Microsoft Hellas, είναι ΔΩΡΕΑΝ και ανοιχτό για όλα τα κορίτσια.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία virtual 3D κόσμων μόνο για κορίτσια
  • Προγραμματισμός και σκηνοθεσία διαδραστικών 3D ιστοριών
  • Σχεδιασμός computer games με το MsKodu
  • Ανάπτυξη εντυπωσιακών projects με το Alice3D
  • Εκμάθηση προγραμματισμού εύκολα και με στιλ
Mandoulides Computer Epathlon and Hackathlon

Μαθητές: Ε’ - ΣΤ’ Δημοτικού

Κύριος στόχος του ειδικού προγράμματος  πληροφορικής είναι η καλύτερη εξοικείωση των μαθητών με τους Η/Υ και τις νέες τεχνολογίες, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, όπως η κατασκευή ηλεκτρονικής εφημερίδας, ο προγραμματισμός παιχνιδιών, η δημιουργία ταινίας κ.α.

Το πρόγραμμα της Πληροφορικής περιλαμβάνει το MinecraftEdu και το Hackathlon, μετατρέποντας τη μάθηση σε παιχνίδι!

Tο MinecraftEdu, μία εκδοχή του Minecraft σχεδιασμένη ειδικά για σχολικές τάξεις, είναι ένας ανοιχτός κόσμος, ο οποίος προωθεί τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων. Μέσα από το MinecraftEdu οι μαθητές θα διδαχθούν από θετικές επιστήμες μέχρι τέχνη και ποίηση!

To Hackathlon είναι ένα παιχνίδι βασισμένο σε μια απλή και ταυτόχρονα εντυπωσιακή ιδέα. Κάθε μαθητής θα πρέπει να «σπάσει» μυστικούς κωδικούς και να πλοηγηθεί από επίπεδο σε επίπεδο στις ειδικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες μας. Για να το πετύχει αυτό, θα πρέπει να λύσει μαθηματικούς και διάφορους άλλους γρίφους, να αναζητήσει πληροφορίες, να επεξεργαστεί διαγράμματα, να εξερευνήσει χάρτες κοκ.

Με τη συμμετοχή τους οι μαθητές επιτυγχάνουν την καλλιέργεια κινήτρων για την ανάπτυξη μιας υγιούς και ταυτόχρονα δημιουργικής σχέσης με τον υπολογιστή αλλά και την καλλιέργεια προγραμματιστικής σκέψης μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες.

Δήλωση
Ενδιαφέροντος

Μαθητές: ΣΤ΄ Δημοτικού

Το πρόγραμμα «Train Your Young Innovator» είναι ένα μοναδικό, καινοτόμο, πρωτοποριακό πρόγραμμα προγραμματισμού για μαθητές Δημοτικού, το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη, από τον ερευνητή και προγραμματιστή κ. Νίκο Μιχαλάκη, Dr Techniko.

Μέσα από το πρόγραμμα ο μαθητής θα παίξει ένα παιχνίδι, μέσω υπολογιστή, στο οποίο θα υποδύεται τον ρόλο ενός μυστικού πράκτορα.

Για να τελειώσει με επιτυχία την «αποστολή» του, ο μαθητής θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με προγραμματισμό, τεχνολογία, μηχανική, φυσική, μαθηματικά, ευρηματικό και κριτικό τρόπο σκέψης. Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται σε 6 επεισόδια. Η γλώσσα του προγράμματος είναι η αγγλική.

Σχόλια Μαθητών

Hour of Code

Μαθητές: A΄ Δημοτικού - Γ΄ Γυμνασίου

Συμμετοχή όλων των μαθητών στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Ώρα του Κώδικα», που στόχο έχει να μάθουν οι μαθητές τι είναι ο κώδικας, τι σημαίνει προγραμματισμός και πώς να δίνουν κατάλληλες εντολές κώδικα σε μία εφαρμογή, ώστε να την προγραμματίζουν κατάλληλα. Χρησιμοποιούνται διαφορετικά περιβάλλοντα ανάλογα με το ηλικιακό φάσμα των μαθητών, με εφαρμογές με παιγνιώδη χαρακτήρα, ώστε οι μαθητές να μάθουν προγραμματισμό μέσα από το παιχνίδι.

Kodu Lab

Μαθητές: Γ΄ - ΣΤ΄ Δημοτικού

Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι η κατασκευή τρισδιάστατων παιχνιδιών με τη χρήση της πλατφόρμας Microsoft Kodu. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι μαθητές δημιουργούν τα δικά τους σενάρια, σχεδιάζουν τον κόσμο του παιχνιδιού και προγραμματίζουν τους χαρακτήρες που έχουν ενσωματώσει σε αυτό.

Junior Code Week

Μαθητές: Γ΄ - ΣΤ΄ Δημοτικού

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα για την εκμάθηση προγραμματισμού μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια και εργαλεία, γνωριμία με τη γλώσσα JavaScript και τη Ρομποτική. Γίνεται εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων, όπως η εξατομικευμένη μάθηση (Adaptive Learning) και ο προγραμματισμός κατά ζεύγη (Pair Programming).

Μαθητές: Δ΄ Δημοτικού - Γ΄ Γυμνασίου

Tο MinecraftEdu, μία εκδοχή του Minecraft, σχεδιασμένη ειδικά για σχολικές τάξεις, είναι ένας ανοιχτός κόσμος, ο οποίος προωθεί τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων. Μέσα από το MinecraftEdu οι μαθητές θα διδαχθούν από θετικές επιστήμες μέχρι τέχνη και ποίηση. Χρησιμοποιώντας το CodeBuilder του Minecraft οι μαθητές γράφοντας κώδικα σε Python ή χρησιμοποιώντας blocks εντολών, προγραμματίζουν τον ήρωα του παιχνιδιού, ώστε να χτίσει και να ολοκληρώσει αποστολές που σχετίζονται με μαθηματικά, φυσική, βιολογία, ιστορία κτλ.

MIT App Inventor

Μαθητές: Γ΄ Γυμνασίου

Mέσα από το ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον MIT App Inventor της Google, οι μαθητές εκπαιδεύονται να προγραμματίζουν τα δικά τους Applications για mobile και tablets σε Android. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αρχικά σχεδιάζουν την εφαρμογή που θέλουν να υλοποιήσουν, έπειτα δημιουργούν τα γραφικά και το interface (διεπαφή) της εφαρμογής με τον χρήστη, εισάγουν τον απαραίτητο κώδικα, ώστε να επιτελεί τις επιθυμητές λειτουργίες και στο τέλος την τρέχουν live σε κάποια συσκευή smartphone ή tablet.

Scratch Programming

Μαθητές: Δ’ - Ε’ Δημοτικού

Το Scratch είναι μία δυναμική πλατφόρμα προγραμματισμού με κυρίαρχο το οπτικό στοιχείο. Οι μαθητές Δημοτικού έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν, με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο, βίντεο, μουσική και εντυπωσιακά παιχνίδια, μαθαίνοντας παράλληλα βασικές προγραμματιστικές εντολές και διαδικασίες.

Python Bootcamp

Μαθητές: ΣΤ΄ Δημοτικού

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η εκμάθηση των βασικών αρχών και δομών του προγραμματισμού με τη χρήση της γλώσσας Python. Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να λύσουν προβλήματα, να αναπτύξουν την υπολογιστική τους σκέψη και να προγραμματίσουν τις δικές τους εφαρμογές. Το πρόγραμμα διαρκεί 12 εβδομάδες.

Mandoulides Python Camp

Μαθητές: Α΄ Γυμνασίου - Γ΄ Γυμνασίου

Αποτελεί συνέχεια του Python Bootcamp, όπου ενισχύονται οι βασικές γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές στο Python Bootcamp στο δημοτικό. Μέσα από θεωρητικά μαθήματα στην τάξη και βιωματικές εφαρμογές στο εργαστήριο, οι μαθητές καλούνται να λύσουν προβλήματα και να τρέξουν πραγματικά σενάρια σε Python, ώστε να κατασκευάσουν ένα πρόγραμμα που να δίνει λύση στο πρόβλημα που τους δόθηκε. Μαθαίνουν τις βασικές εντολές του δομημένου προγραμματισμού στη δομή ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης.

Computer Clubs

Μαθητές: Α΄ Δημοτικού - Γ΄ Γυμνασίου

Όμιλοι προγραμματισμού Η/Υ, επεξεργασίας εικόνας, δημιουργίας ηλεκτρονικής εφημερίδας και ιστοσελίδων, καθώς και αυτοματισμού γραφείου (επεξεργασίας κειμένου, υπολογιστικών φύλλων, παρουσιάσεων και βάσεων δεδομένων).

Mandoulides Programming Day

Μαθητές: Α' Γυμνασίου - Γ' Λυκείου

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να εμπνεύσει τους μαθητές να προγραμματίσουν τους Η/Υ. Οι μικρότεροι μαθητές διδάσκονται τη φιλοσοφία του προγραμματισμού και μαθαίνουν να προγραμματίζουν σε ειδικά διαμορφωμένους εικονικούς μικρόκοσμους. Στη συνέχεια, καλούνται να προγραμματίσουν εικονικά ρομπότ, προκειμένου αυτά να βγουν από λαβύρινθους, αλλά και να λύσουν παιγνιώδη προβλήματα με το ελάχιστο πλήθος εντολών. Οι μεγαλύτεροι μαθητές που είναι ήδη εξοικειωμένοι με τον προγραμματισμό διδάσκονται αλγόριθμους, τρόπους σχεδιασμού και επίλυσης προβλημάτων και προγραμματίζουν τις λύσεις τους σε γλώσσες προγραμματισμού, όπως π.χ. C και C++.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Εισαγωγή στον προγραμματισμό.
  • Μεταβλητές, Τελεστές.
  • Δομή Ακολουθίας, Δομή Επιλογής.
  • Δομή Επανάληψης.
  • Κατασκευή αλγορίθμων και προγραμμάτων.

*  O Χρήστος Μαλλιαράκης είναι απόφοιτος του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με διδακτορικό στη διδασκαλία και την εκμάθηση του Προγραμματισμού και μεταπτυχιακά στα Πληροφοριακά Συστήματα και τη Διοίκηση. Έχει περισσότερες από 30 δημοσιευμένες εργασίες σε Διεθνή Συνέδρια, Επιστημονικά Περιοδικά και Book Chapters. Έχει εργαστεί ως Software Engineer και ως εκπαιδευτικός Πληροφορικής στα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, ενώ έχει ασχοληθεί με την προετοιμασία μαθητών για Ολυμπιάδες Πληροφορικής.

Δήλωση
Συμμετοχής

Epathlon Hackathlon

Μαθητές: Δ’ Δημοτικού - Γ’ Γυμνασίου

Οι μαθητές, μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων, γνωρίζουν τα μυστικά του προγραμματισμού και αναπτύσσουν μια δημιουργική σχέση με τον υπολογιστή.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Προγραμματισμό σε Javascript σε περιβάλλον εξατομικευμένης μάθησης
    (Adaptive Learning).
  • Δραστηριότητες STEM με την πλατφόρμα Minecraft Education Edition.
  • Δραστηριότητες ρομποτικής.
  • Σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής με υπολογιστή.
  • Επίλυση διαθεματικών γρίφων και εισαγωγή στην προστασία δεδομένων στο διαδίκτυο (Mandoulides Hackathlon).

Δήλωση
Συμμετοχής

Προετοιμασία για Πανελλήνιους και Διεθνείς διαγωνισμούς

Οι μαθητές εξασκούνται στον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη για τη συμμετοχή σε πανελλήνιους της ΕΠΥ (Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων Πληροφορικής και Υπολογιστών), διεθνείς διαγωνισμούς και συνέδρια πληροφορικής.

 


Διακρίσεις

Ρομποτική

Μαθητές: Νηπίων - Γ' Γυμνασίου

Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με την επιστήμη και την τεχνολογία με βιωματικό τρόπο, μέσα από την κατασκευή και τον πειραματισμό, ενώ παράλληλα αναπτύσσεται και η δημιουργικότητά τους.

Ο σχεδιασμός της ύλης και των projects γίνονται από παιδαγωγούς και μηχανικούς ρομποτικής και, ανάλογα με την ηλικία της ομάδας, εμπεριέχει κατασκευή και προγραμματισμό ηλεκτρονικών και ρομποτικών κατασκευασμάτων, πειραματισμό, δραματοποίηση και θεατρικό παιχνίδι, ιστοριοδημιουργία, καταιγισμό ιδεών και δημιουργική γραφή.

Δήλωση
Ενδιαφέροντος

Μαθητές: Ε’ Δημοτικού - Γ’ Γυμνασίου

Κάθε αντικείμενο που πετάμε μπορεί τελικά να είναι πολύ χρήσιμο! Φαντασία, δημιουργικότητα και καινοτόμα σκέψη είναι το κλειδί.

Πώς ένα απλό πλαστικό μπουκάλι θα καταλήξει να γίνει κάτι πρωτότυπο, που θα μας εντυπωσιάσει;

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 2 εργαστήρια των 90 λεπτών, όπου τα παιδιά θα πειραματιστούν, συνδυάζοντας τη τεχνολογία (3D design και 3D printing) και τη ρομποτική. Θα σχεδιάσουν - κατασκευάσουν ένα αντικείμενο από σκληρό πλαστικό και θα προγραμματίσουν το ρομπότ τους, για να ολοκληρώσουν την αποστολή που θα τους ανατεθεί.

Το εργαστήριο βασίζεται στη μέθοδο "Out of the box learning" της Robotixlab, όπου η γνώση κατακτάται βιωματικά μέσα από τον σχεδιασμό, τον πειραματισμό και τις δοκιμές σε έναν επαναληπτικό σχεδιαστικό κύκλο προσέγγισης της βέλτιστης λύσης. Το πρόγραμμα σχεδιάζεται και υλοποιείται από τον Μηχανικό Ρομποτικής και Ιδρυτή της Robotixlab Αντώνη Κάνουρα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Συνεργασία και ομαδικότητα
  • Ανάπτυξη ιδεών και λύσεων
  • Προγραμματισμό ρομπότ και μικροεπεξεργαστών με αισθητήρες, ηλεκτρικούς κινητήρες, LED κ.ά.
  • Σχεδιασμό 3D και εκτύπωση με 3D printer
  • Εξειδικευμένο πρόγραμμα με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τη ρομποτική και τη τεχνολογία.

 

Δήλωση
Συμμετοχής

 

*Ο Αντώνης Κάνουρας, απόφοιτος Μηχανικός Ρομποτικής του Πανεπιστημίου του Sussex με μεταπτυχιακό στο αντικείμενο των Cybernetics από το Πανεπιστήμιο του Reading,  και η εταιρεία Robotixlab συνεργάζονται επί 10 συναπτά έτη με τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, προσφέροντας ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα ρομποτικής, δημιουργικών ηλεκτρονικών και ψηφιακής κατασκευής (3D printing) στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου. Η έρευνά του στο πεδίο της Εφαρμοσμένης Ρομποτικής στη Διαχείριση Ανακυκλώσιμων Απορριμμάτων έχει κατοχυρωθεί παγκόσμια πατέντα, ενώ έχει βραβευθεί από το Ινστιτούτο Μηχανικών της Μεγάλης Βρετανίας για την έρευνά του στο Πανεπιστήμιο του Sussex στο αντικείμενο των Βιορομπότ. Η δουλειά της Robotixlab στην εκπαίδευση έχει φιλοξενηθεί στο συνέδριο FAB10 (Βαρκελώνη), στο Natural History Museum (Λονδίνο) και στο SXSW (Austin Texas).

Κάθε χρόνο τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη συμμετέχουν στους μεγαλύτερους παγκόσμιους διαγωνισμούς ρομποτικής κατακτώντας υψηλές θέσεις στον βαθμολογικό πίνακα.

Τη σχολική χρονιά 2018 - 2019 το σχολείο μας πήρε για 3η φορά μέρος στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Έρευνας και Καινοτομίας First Lego League με δύο ομάδες Δημοτικού και Γυμνασίου.

Η αγωνιστική ομάδα ρομποτικής των Εκπαιδευτηρίων απαρτίζεται από επιλεγμένους μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου έπειτα από σχετική αξιολόγηση στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.

Μέσα από τακτικές εβδομαδιαίες προπονήσεις, οι μαθητές λαμβάνουν όλες τις γνώσεις και τα εφόδια που απαιτούνται για τη συμμετοχή και τη διάκριση των Εκπαιδευτηρίων στις μεγαλύτερες παγκόσμιες διοργανώσεις.


Διακρίσεις

F1 in Schools

Το πρόγραμμα F1 in Schools είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός τεχνολογίας στον κόσμο και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Φυσικές Επιστήμες, Ψηφιακή Εκπαίδευση, Μηχανική και Μαθηματικά (STEM Education). Οι μαθητές, αποκτώντας γνώσεις καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά στα πρότυπα των επαγγελματικών ομάδων της Formula 1.

1η θέση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό
«F1 in Schools 2016»
Τα βραβεία και οι 4 ημέρες του διαγωνισμού σε βίντεο

Αρχιτεκτονική

School of Architecture for Children & Youth

Μαθητές: Προνηπίων - ΣΤ’ Δημοτικού

Στα εργαστήρια του Arkki οι μικροί «αρχιτέκτονες» βλέπουν τον κόσμο από διαφορετικές οπτικές γωνίες, πειραματίζονται, σχεδιάζουν και ανακαλύπτουν τα ταλέντα τους. Μέσω της βιωματικής μάθησης τα παιδιά ενισχύουν την τρισδιάστατη αντίληψη, τη μαθηματική σκέψη και τις δεξιότητες επικοινωνίας.

Στα εργαστήρια του Arkki διδάσκουν Έλληνες αρχιτέκτονες και εκπαιδευτικοί, πιστοποιημένοι στη Φινλανδία.

ΠαρουσίασηΔήλωση
Ενδιαφέροντος